• Hem
  • Boken ATT VÅGA
  • Kurser
  • Om mig
    • Media & Press
    • Sagt om Camilla
  • Blogg
  • Kontakt
  • Logga in
  • Hem
  • Boken ATT VÅGA
  • Kurser
  • Om mig
    • Media & Press
    • Sagt om Camilla
  • Blogg
  • Kontakt
  • Logga in
0 kr 0 Cart
Facebook Instagram Youtube Tiktok

Våra hästar

  • Home
  • Blogg
  • Våra hästar

Vår nya vackra häst!

  • Posted by ryttarcoach
  • Date 9 november, 2009
  • Categories Våra hästar

Nu står hon i stallet, vår nya fina, underbara häst. Hon gick direkt in i transporten när vi skulle åka hem och sedan följde ägaren efter oss. Väl hemma fick hon titta på sin nya box och sedan fick hon gå ut. Helt cool och lugn, de andra hästarna brydde sig inte, bara totalt lugnt!

Nu ikväll när vi skulle ta in pållarna var det full storm. Hästarna var relativt lugna men man kände att det var lite stress/panik i luften och då såg vi…. Dels hade alla hinderstöd trillat på ridbanan och sedan hade hela fårhuset vält och låg upp och ned!!!
Så in med alla hästar, vår vackra nya häst vid namn Tvista ville inte bli fångad så vi lät henne gå in i stallet själv, slängde in alla andra hästar och sedan fick vi ta in alla fåren. Men fåren blev bara glada verkade det som. Slängde på alla fleecetäcken, så att de får torka upp och ingen bryr sig om Tvista utan hon bara finns, det är bara total harmoni i stallet – gud så skönt! Vi visste att hon var skygg innan och att hon var svårfångad i hagen, men allt har gått jättebra, visst kunde vi inte fånga henne idag utan hon fick gå in i stallet men hon måste ju också få lära känna oss. I boxen är hon mkt tveksam men backar inte undan när jag kommer in. Står bara helt stilla och väntar medan jag satte på henne i fleecetäcket. Ni ska bara veta hur söt hon är! Bilder kommer!

ryttarcoach

Previous post

Snart ska vi hämta nya hästen!
9 november, 2009

Next post

Rida innanför spåret
9 november, 2009

You may also like

Bilder på fina Elfur
9 april, 2012

Här kommer några bilder på fina Elfur som Saga tog när hon var gär och fotade för någon vecka sedan! Lite runda men goa och glada är vi båda två!

Presentation av våra hästar: Elfur 012 frá Búðarhóli
23 november, 2010

Elfur som vi bara kallar henne är en 2:a klass sto med 102 i blup, född 1990 på Island, importerad till Sverige 2008. Hon är musblack eller brunblack till färgen med en liten stjärna och ca 138 cm hög. På Island blev hon bedömd (till …

Presentation av våra hästar: Birkir från Indal
22 november, 2010

Birkir eller Farbror Birk som han kallas är en riktig häst med stort H. Även han är en valack född 1994 (svenskfödd) med en blup på 99 och mörkbrun till färgen, inga vita hårstrån någonstans på kroppen. Förutom Birk kallas han för Zlatan eftersom han …

  • Integritetspolicy (GDPR)
  • Köpvillkor
  • Integritetspolicy (GDPR)
  • Köpvillkor
Facebook Instagram Youtube Tiktok