• Hem
  • Boken ATT VÅGA
  • Kurser
  • Om mig
    • Media & Press
    • Sagt om Camilla
  • Blogg
  • Kontakt
  • Logga in
  • Hem
  • Boken ATT VÅGA
  • Kurser
  • Om mig
    • Media & Press
    • Sagt om Camilla
  • Blogg
  • Kontakt
  • Logga in
0 kr 0 Cart
Facebook Instagram Youtube Tiktok

Våra hästar

  • Home
  • Blogg
  • Våra hästar

Prins Kraftur från Òs betäcker hos oss säsongen 2010 *jipiee*

  • Posted by ryttarcoach
  • Date 27 december, 2009
  • Categories Våra hästar

Prins Kraftur från Òs SE2001106886 (bror till VM vinnaren Kraftur frá Bringu) kommer att betäcka hos oss på Graneborg utanför Tomelilla under senare delen av säsongen 2010. Då Prins Kraftur kommer att visas om under våren samtidigt som han matchas mot SM kommer Prins Kraftur att stå till tjänst hos oss efter SM 2010 fram till i mitten av augusti.

Prins Kraftur är efter den legendariska hingsten Gustur frá Hóli som med över 600 avkommor har över 200 godkända. Gustur frá Hóli har ridegenskaper på 9,01 och en 10 poängare på vilja. Prins Kraftur är undan ett bedömt sto efter en Otur frá Saudakroki son.
Prins Kraftur är 135 cm hög, fyrgångare, silverbrun med stjärna och det har visats i hans avkommor, den första avkomman efter honom reds in 2009, jättetrevlig som sin far med lika fin trav. De flesta av hans föl har visats på fölmönstringar och alla med otroligt bra resultat. Trots att han kommer visas om har Prins Kraftur redan 9,0 för både trav och galopp och 8,5 för tölt. Totalt ligger Prins Kraftur på en totalpoäng på 7,83 och har en blup på 108. Han har ett otroligt lynne men alltid pigg och framåt. Prins Kraftur har även 120 blup för trav, delad 1:a plats (i Sverige), men kommer på en andra plats pga den extriör bedömmningen är högre för den andra hingsten.

Bokar du en betäckning med Prins Kraftur frá Òs senast den 31 mars 2010 är priset per betäckning 6000 kr (företagare= exkl moms) betesavgift ingår. Endast SIF´s avgifter tillkommer. Efter den 1 april är ordinarie pris 7000 kr (exkl moms)

 

ryttarcoach

Previous post

Nyårslöfte? Ska du ge något?
27 december, 2009

Next post

Vet ni hur knäpp jag är?
27 december, 2009

You may also like

Bilder på fina Elfur
9 april, 2012

Här kommer några bilder på fina Elfur som Saga tog när hon var gär och fotade för någon vecka sedan! Lite runda men goa och glada är vi båda två!

Presentation av våra hästar: Elfur 012 frá Búðarhóli
23 november, 2010

Elfur som vi bara kallar henne är en 2:a klass sto med 102 i blup, född 1990 på Island, importerad till Sverige 2008. Hon är musblack eller brunblack till färgen med en liten stjärna och ca 138 cm hög. På Island blev hon bedömd (till …

Presentation av våra hästar: Birkir från Indal
22 november, 2010

Birkir eller Farbror Birk som han kallas är en riktig häst med stort H. Även han är en valack född 1994 (svenskfödd) med en blup på 99 och mörkbrun till färgen, inga vita hårstrån någonstans på kroppen. Förutom Birk kallas han för Zlatan eftersom han …

  • Integritetspolicy (GDPR)
  • Köpvillkor
  • Integritetspolicy (GDPR)
  • Köpvillkor
Facebook Instagram Youtube Tiktok