Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/3/7/d/ryttarcoach.se/httpd.www/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/synved-social-setup.php on line 589 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/3/7/d/ryttarcoach.se/httpd.www/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/synved-social-setup.php on line 589 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/3/7/d/ryttarcoach.se/httpd.www/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/synved-social-setup.php on line 589 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/3/7/d/ryttarcoach.se/httpd.www/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/synved-social-setup.php on line 589
Träningstips

Dålig motivation?

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/3/7/d/ryttarcoach.se/httpd.www/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/synved-social-setup.php on line 589 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/3/7/d/ryttarcoach.se/httpd.www/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/synved-social-setup.php on line 589

När jag satt och surfade runt hittade jag en lite rolig blogg som gav ett kanontips!
Hoppas att det är okej att förmedla vidare deras tips, gå gärna in och kolla på deras blogg http://rosagrep.blogspot.com/

Gör en slumpburk vettja! För de där kvällarna när inspirationen är nere i skorna och då inte “orkar” rida. Om du börjar rada upp ursäkter till varför då borde hoppa över ridningen redan innan du kommit till stallet kan det vara bra med en sådan burk. En burk, där du på förhand skrivit upp enklare rid- och hästövningar eller saker du kan göra med pållen. Så är det bara att stoppa ned handen, dra upp en lapp och konstatera att du ska intervallträna.

Exempel: I min slumpburk kommer dessa lappar finnas till en början: Skogstur skritt, Skogsritt, Promenad, Galoppfattningar, NTT, Klättring, Trafikritt, Intervallträning, Tömkörning, Övergångar, Tempoväxlingar, Ökning, Cavaletti, Ut & jogga, Longering, Klickerträning, Kroppspråk, Travrunda, Sitsträning, Ställning, Lydnad, Miljöträning, Samling, Vatten (menar vattenträning här, som att sätta hovarna i en vattenpöl), Skänkelvikning, Balansövning, Sluta, Barbackaritt, Flätning, Lång rykt, Massage, Ängsritt.

Lappar kommer läggas till när jag kommer på att det saknas något. Långritt & hoppning går bort för de är för avancerade för min slumpburk. Det ska vara saker man kan orka med eller hinna med de dåliga dagarna.

Fördelar: Du motiveras till att göra något istället för inget. Du slipper tänka och vela, så hinner du mer.

Facebooktwitterpinterest

One Comment

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.